Kev, Daf en Wil maken Europa onveilig!

Dag 1: It begins!

Dag 1: Zum Stuttgart!

Gutentag!Hier vanuit Innsbruck het eerste verslag vanuit Innsbruck!

De vrijdag begon op metrostation Tussenwater richting Rotterdam Centraal, om vervolgens verder te reizen naar Rotterdam Airport. De planning was om hier om 10.00 te zijn, en waren er wonderbaarlijk genoeg ook nog op tijd! Na enig zoeken vonden we een balie van de verhuurmaatschappij. De niet bijster snuggere/ingewerkte medewerker kon ons melden dat de auto nog onderweg was van de vorige verhuurder.
Das lekker,voor niks vroeg op gestaan! Toen bleek ook nog dat we de borg 'opeens' 2x de huur was (=veel geld), en dat we de door ons speciaal uitgezochte BMW 3-serie Touring niet zouden krijgen, maar een vervanging!
Na enige teleurstelling en een half uurtje wachten was onze auto er dan toch!
De teleurstelling verdween al snel toen we een mooie 'magic blue' Volvo V70 zagen staan. Niet de BMW die we gehoopt hadden, maar deze was veel ruimer en minstens net zo luxe! Na een karige uitleg ('owjah, het is misschien een diesel!..') kondern we vertrekken richting Hoogvliet/ Rhoon om de spullen op te halen. Al snel bleek dat de Volvo de ideale wagen was om deze trip mee te rijden. Leren bekleding, 6 versnellingen en een droom van een wegligging. Na de spullen opgehaald te hebben gingen we langs de supermarkt om wat inkopen te doen. Daar werd Kev gebeld door z'n Monique (z'n moeder) dat de hele A15 dicht stond. Er bleek een (dodelijk) ongeluk gebeurt te zijn, en als gevolg was de snelweg 1.5 uur afgesloten. Door enig 'slim' omrij werk hebben we voorkomen dat we niet in deze enorme file hebben hoeven te staan. Monique bedankt!!!

Voordat we de Duitse grens over konden, kwamen we nog een aantal (volledig naar Nederlands gebruik) files tegen. Eenmaal de grens over was het al snel met hoge snelheid doorcruisen! De autobahn was lekker rustig en we besloten al snel om door te rijden naar Stuttgart. Dit lag het verste weg van Nederland en de rit naar Innsbruck zou dan aanzienlijk korter zijn de volgende dag. Uiteindelijk met een paar stops in +/- 9uur naar Stuttgart gereden.

Stuttgart bleek een erg aangename verrassing. Waar we een grijze stad verwachte, was het een stad in de bergen met vele bomen. Bij het hostel kregen we een kamer voor 24euro p.p. met een balkon met een ongelooflijk uitzicht over Stutgart!
Na even uit rusten liepen we naar het centrum toe, alhoewel lopen.. Het waren 2 enorm lange trappen naar het dal (omhoog was nog veel leuker!).
Het centrum bleek enorm hip te zijn en er waren veel mensen. Terrasjes, kroegen en clubs in overvloed. Blijkbaar trok dit ook alle mooie vrouwen ter wereld aan, want bij de goden wat hebben wij hier vaak half afgemaakte zinnen en niet lopende gesprekken gehad, door al die afleiding! ?
Na een paar biertjes (een biertje in Duitsland is standaard 0.5L!) zijn we toch terug gegaan naar ons mooie hostel om nog even van het uitzicht te genieten en lekker te gaan slapen. Wat een eerste dag!

Ad

Beste medevolgers, de heren zijn op een camping bij Parijs. Ze hebben even geen kans gehad om te typen of dingen op te laden. Alles is goed met de mannen. Zondag rijden ze naar huis.