Kev, Daf en Wil maken Europa onveilig!

Dag 8: Milano! Toch?

Ola! (das een ander land)
Goed, waar waren we gebleven! We typen dit nu thuis, dus nu is het alweer ff goed nadenken wat er allemaal gebeurd is! :D

Maargoed:
Na een heerlijk nachtje slapen in de airco van ons veelste luxe hotel was het tijd om Milaan nu goed te gaan ontdekken! Maaar eerst een potje zwemmen!

We waren al gewezen op het grote zwembad dat een paar honderd meter van ons hotel lag, een aangezien het weer een snikhete dag leek te worden, leek dit een goed plan!
Na het betalen van 5 euro oid kreeg je toegang tot een vrij groot zwembad met daarom grasveldjes en bankjes om te chillen. Uiteraard namen we zo snel we konden een duik in het frisse water! Totdat.. de in grote getalen aanwezige badmeesters/meesterinnen tegen ons liepen te brullen! Uiteraard snapte wij niks van het verhaal, tot een badmeesterdame naar ons toe kwam en gebaarde dat we een badmuts opmoesten hier.. Great..

Nu is dit niet ongewoon in Italie en Frankrijk, maar voor ons was het toch nieuw. In het gebouwtje aan de andere kant van het bad verkochten ze deze mutsies. Voor een nogal onredelijke prijs van 3euro kregen wij 3 over-sized condooms in onze handen gedrukt..
Alsof het nog niet erg genoeg was dat we zon ding op moesten, kregen we hem nog in de meest opvallende kleur..Rood..

Na veel gemopper en gezeur dan toch maar de mutsen opgedaan (en daarmee de bloedvoer naar ons hoofd permanent af te sluiten) doken we als 3 Pinkeltjes het water in. Het water was goed vertoeven en langs de kant ook, dus we waren toch nog maar even gebleven.

Om een uur of half 1 terug naar het hotel, even omkleden en de metro in, want we hadden nog steeds weinig van Milaan gezien! Op de kaart hadden we een soort van centrum geindentificeerd en daar lag ook een oud slot (niet zon ding met een sleutel, maar zon groot huis uit de middeleeuwen, je weetwel). Het slot/fort was erg cool, en nog in goede staat. In het slot zat ook een museum, met daarin een groot deel dat over instrumenten van die tijd ging, dus dat was wel interessant (jaja cultuur!).

Na het slot wel gezien te hebben dachten we door te hebben waar het centrum was! Na een stukje lopen kwamen we inderdaad wat drukkere straatjes tegen en een enorme kerk! Dit bleek de Dom van Milaan te zijn (Duomo). Een schitterend ding met enorm gedetaileerde deur en muren. Hij is 157 hoog en 92 breed (wikipedia hurrah!), dus het was echt een grote kerk! Euh dom!

Binnen hebben we een tijdje rondgelopen, gekeken naar de mooie loodramen en alle pracht en praal die wel vaker in kerken van Romeinse stijl gevonden kunnen worden (veel Engelen en heiligen). Toen we Wil weer gevonden hadden (die waren we kwijt in de Dom) konden we gelijk naar een soort overdekt winkelcentrum. Hier zaten alle dikke merken, zoals Gucci, Prada, D&G etc! Hier is het natuurlijk alleen kijken, kijken, niet kopen, dus maar hard doorgelopen! Buiten troffen we nog een standbeeld aan, maar dat was het dan wel weer.Wel allemaal erg mooi, maar we hadden toch wel wat meer verwacht van het grote Milaan!
Dan maar op zoek naar wat kroegen en restaurants! We hadden in een souvenirwinkeltje gekeken naar de hotspots (uiteraard het boekje niet gekocht, we zijn toch Hollanders!) en we hadden een plek gevonden. Na een kort stukje in de metro stapten we uit bij de beoogde hippe straat. Echter dit stelde ook niet zo heel veel voor. Eerst maar even een biertje drinken en dan de straat uitlopen. Hadden we al gezegd dat het bier 6 tot 8 euro per glas/flesje kost? Zoja, dan zeg ik het hier nog eens, want verdorie, een terrasje pakken is er niet bij hoor!

De 2 straten die aan een kanaal lagen vielen vies tegen qua restaurants en terrasjes, dus maar weer verder zoeken! Op de weg naar de metro kwamen we nog wel toevallig een matig restaurantje tegen waar je voor redelijke prijs kon eten. Dat maar gedaan, maar het mineraalwater kon de slechte smaak van Milaan so far nog niet wegspoelen!We besloten het 'centrum' nog maar weer op te zoeken, om te kijken wat we daar vonden. Bij een ober op een terrasje nog gevraagd of hij wat wist. Hij wist naast de straat waar we al geweest waren nog wel een plek. Met de metro erheen,maar helaas we konden weinig tot niets vinden! Toen zijn we maar naar het hotel afgedropen..

Milaan is blijkbaar een stad waar je precies moet weten waar alles zit, we hebben er alles aan gedaan, maar hebben weinig spectaculairs kunnen vinden (op de Dom na dan). Wellicht hadden we te grote verwachtingen van het grote Milaan, maar goed, dan nog maar even van het hotel genieten!

Morgen richting de Franse kust! Italie is goed voor ons geweest, maar tijd voor een nieuw land!