Kev, Daf en Wil maken Europa onveilig!

Dag 7: Milano!

Goedemorgen Modena! Na gewekt te zijn door een schoonmaakster die een heel verhaal in het Italiaans tegen onze half slapende persoontjes aantetterde besloten we toch maar op te staan. Vandaag zouden we tenslotte vertrekken naar het grote Milaan! Spullen pakken uitchecken, auto inladen en gaan. Je zou er bijna aan gaan wennen!

Onderweg besloten we eerst nog even langs de supermercado te gaan, aangezien onze supplies van het begin van de trip min of meer wel op waren of anders in ieder geval gesmolten. Na wat water voedsel en plastic bestek ingeslagen te hebben, hebben we even ontbeten op het parkeerterrein van de supermarkt. Toen was het tijd om Truus in te stellen op het Hostel dat we op het oog hadden. Magen weer gevuld en de weg weer op, Milano here we come!

Na een niet al te lange doch vrij eentonige rit kwamen we dan Milaan binnen. Het was al snel te zien dat dit toch echt wel een grote stad was. Het geheel zag er toch wat moderner uit dan een Modena bijvoorbeeld. Na een flinke rit door de stad heen kwamen we uiteindelijk volgens Truus (onze tom tom mevrouw) aan op onze bestemming. Hier was nog weinig van te zien maar na een kleine wandeling hadden we het hostel dan toch gevonden.

Hup, wij naar binnen, eens kijken of hier nog een slaapplaats te scoren valt. Slapen bleek mogelijk, maar dan wel weer in een slaapzaal met anderen. Begrijp ons niet verkeerd, die 2 engelse dudes waren best aardig en we hebben achteraf best kunnen lachen om die mysterieuze dude maar onze voorkeur ging toch echt uit naar een eigen kamer.

Toen Truus maar ingeschakeld om het dichtstbijzijnde hotel op te sporen en daarna meteen dat hotel gebeld of er nog plek was. Dat was er dus wij er op af. De prijs was lager dan het hostel dus dat zat wel goed, alleen kijken of het geen krot is… Wij na enig zoeken aangekomen, dit bleek niet bepaald een krot, eerder moeilijk te geloven dat we dit kregen voor deze prijs. Een kamer met TV en airco (godsgeschenk hier in milaan!) en vrij luxe inrichting! Tot drie keer toe geïnformeerd of we niet toevallig in de maling genomen werden voor deze prijs maar zover we nu weten nog altijd niet. We betaling pas bij vertrek dus mochten we hier over de prijs aan het rellen zijn dan horen jullie het wel!

Aaanyway…toen we hier op de kamer aankwamen hebben we eerst maar eens een dutje gedaan. Het was erg warm buiten en de airco was wel erg lekker. Toen we wakker werden zijn we maar eens op pad gegaan. Sleutel ingeleverd en een stuk gewandeld richting een metrostation wat we eerder gezien hadden een stuk verder. Een kaart hadden we nog niet, maar een kaart op het bushokje leerde ons dat er een centraal station was in Milaan dus besloten we daar maar heen te gaan. Hier is vast wel wat te vinden.. Na het metro station gevonden te hebben bleek dat we voor ruim 5 euro al een kaart hadden voor 2 dagen onbeperkt reizen! Geen geld, dus wij meteen de metro ingestapt. Al snel bleek echter een gedeelte van onze metrobaan richting centraal station kapoet te zijn, of in ieder geval afgesloten. Onze metro ging niet verder maar de lokale Italianen hielpen ons arme toeristen verder. Een vrouw kwam een heel verhaal in temperamentvol Italiaans tegen ons ophangen en toen ze doorkreeg dat we het niet begrepen vroeg ze een passante voorbijganger die wel engels sprak haar verhaal te vertalen. We moesten dus een vervangende bus pakken en dan verder met de metro. Zo gezegd zo gediggy daan, na een reisje van metro bus metro kwamen we uiteindelijk aan op centraal station.

En wat voor een, wederom een enorm stijlvol monument zoals we van de Italianen wel gewend zijn! Een ding miste we echter nog en dat was een kaart van de stad. Misschien handig als we nog dat hotel van ons een keer terug willen vinden… Navraag bij een supermarkt waar we een kaart konden scoren leverde niet veel op, navraag bij een frisdrankverkoper voor het centraal station wel. Hij verkocht eigenlijk geen kaarten maar had er zelf een op zak waar hij wel voor 1 euro afstand van wilde doen. Prima, hij een euro en wij een kaart, goede deal!

Toen nog es een echte italiaanse Big Mac naar binnen gewerkt, want het was inmiddels al weer tijd om de magen te vullen! In de McDonalds kregen we het idee om een mooi gekleurd vierkant op de kaart op te zoeken aangezien dit er het meest interessant uitzag op de kaart. Dus na de maaltijd wij de metro in. Eenmaal aangekomen bleek het een leeg evenemententerrein, niet bepaald de moeite waard! Misschien moesten we ons morgen maar eens wat meer informeren over de stad!

Toen maar richting hotel vertrokken, er stond nog koude Hertog Jan op ons te wachten in onze mini bar! Ook is er hier een internet PC beschikbaar dus kunnen we jullie weer eens op de hoogte stellen van onze doldwaze avonturen! Ik kap em af, morgen misschien meer nieuws uit een zonovergoten milaan!

Arivedecci!

Edwin

Mannen!
Wederom met een bakse koffie jullie verhalen gelezen :)! Geniet toch een beetje met jullie mee ;) het klinkt allemaal iig erg tof. Complimenten voor de schrijver!
Speelt AC Milan niet toevallig een potje dit weekend? Of een training bekijken?:P
Anyway, jullie vermaken je wel :) kijk weer uit naar de volgende verhalen!

mama

Wat hebben jullie al weer een hoop gezien en gedaan, heerlijk om te lezen, ik heb je smsje op de boot gekregen, wij zijn inmiddels weer thuis, morgen werken. Genieten jullie maar lekker, veel plezier nog, groetjes, Ron en mama

Pa en Ma

Wat leuk weer om al jullie verhalen te lezen. We volgen jullie vanuit Engeland. Veel plezier verder!

Ad

Hee Kerels ( en Truus) wat leuk toch weer om jullie belevenissen weer te kunnen volgen! Wat weer een geweldige leuke schrijfstijl!!! Het is weer woord na woord meegenieten. Ik wens jullie een zeer prettige voortzetting en ben benieuwd naar de volgende verslagen. Veel plezier!!!!!!!!!!

Edwin

Hallo ik dacht dat jullie een roadtrip deden maar volgens mij zitten jullie al een week in Milaan!!