Kev, Daf en Wil maken Europa onveilig!

Dag 4

Dag 4 begon al vroeg aangezien we een vroege start voor een lange rit gepland hadden.
De route van Morro Bay naar Los Angeles was een lange, vooral als we deze via kust zouden vervolgen (zie dag 3!). We besloten om de CA 101 te nemen. Dit bleek een 2 baansweg te zijn langs de gehele kust, immer gerade aus! Dus Wil kon lekker tukken achter het stuur!
Toen we op +/- 50mile van LA kwamen werd het weer wat spannender, met mooie uitzichten op zee en bergachtige hellingen( komop campertje, je haalt het!).

Tijd voor een driverswissel, wat tevens direct aan de kust lag, waar we even konden mediteren voor de laatste etappe. Uiteindelijk kwamen we aan in Santa Monica, een aanrader van de lokals van dag 3. Daar bleken dus geen campinggrounds te zitten, dus zijn we 45min terug gereden naar Malibu (ja, DE Malibu).

Alsof er zo over nagedacht was, rij je een lange tunnel in vanuit het drukke chaotisch LA en kom je uit in het stralende Malibu. Surfdudes, en zonaanbidders overal! Er was aardig wat file, maar gelukkig konden we door vol in de remmen te gaan nog net een afslag pakken naar ons RV-park, Malibu RV Park. Bij binnenkomst bleek het vrij prijzig te zijn, zo'n 2x zo duur als de vorige.
Er werd ons gevraagd naar Ocean view of Mountain view, ehmm Ocean view dan maar?

Het resultaat (zie foto's) was ongelooflijk. Staand boven een afgrond, uitkijkend over de Pacific Ocean en een ondergaande zon achter de bergen in de verte.

Het eerste op de planning (althans volgens Baas Bijl) was het strand. Via een gevaarlijke route (freeway oversteken zonder voetgangerspad, vluchtstrook weet ik het) kwamen we op Malibu Beach. Grootste attractiepunt was niet het zand, maar de golven in de ocean. In het water staan, een een golf van 3meter op je af zien komen, priceless!

Volledig onder het zout en zand terug gewaggeld naar de camping waar we pizzaatjes hebben opgewarmd (restaurant not available zonder auto). Het was Wil en Daf ondertussen ter oren gekomen dat het nieuwe seizoen van Prison Break ging beginnen op Fox. Voor de mensen die het niet kennen, het is een populaire serie uit de USA, die al een paar jaar ook in NL loopt. Voor de mensen die het wel kennen, HA be jealous!! Er was een Tv-room aanwezig, waar we a la woonkamermet een plasmascherm naar een fijne dubbele aflevering konden kijken!

De planning is nu om morgenochtend een auto te huren en door LA te touren. Malibu is nog vrij ver van downtown LA (aangezien alles hier groot is, ook een paar cm op de kaart) en het is niet overal even gechikt voor een grote camper. We hebben erg mooie wagen in gedachte, maar of dat lukt moet eerst morgenochtend bezien worden. Het enige wat ik over zal zeggen is dat het een cabriolet is! ;)

California surfinn!!

WILKevDaf

Edwin

Ik wilde nog tegen jullie zeggen dat je misschien prison break kon kijken :D.. ik mag vanaaf eindelijk ;)

Ad

Helemaal supertoppie zo met jullie mee te reizen in jullie American Dream!!! Leuk geschreven alemaal en bijzonder mooie foto's! Is gewoon Genieten, dit reislog!

Nog heel erg veel plezier gewenst.

Grz. Ad

Oma Lidy

Leuk de foto's gezien te hebben. Prachtig!!! En bijbehorend verslag; heel erg leuk! Zo zie je maar dat de politie daar ook aardig is. Veel plezier en tot de volgende verslagen. Ik zit nu naast je vader, David.
Nog een hele prettig vakantie verder.

jasper

he heren , willen jullie effe doorgeven aan die gasten dat we volgende zomer ook op bezoek komen.

denise en jasper

ps: Is het eten lekker? ;)