Kev, Daf en Wil maken Europa onveilig!

Dag 7 + 8 + 9

Dag 7, 8 en 9

Zo, eindelijk weer een mooi verhaal uit het land van de onbeperkte mogelijkheden.
Vandaag stond allereerst de ghost-town 'Calico' op het programma. Bij de balie van het park konden we een transfer aanvragen, en die stond binnen 5min klaar. Billy Bob (vernoemd door onszelf) was onze chauffeur, en echte Amerikaan uit de woestijn, een redneck! De man bleek erg veel humor te hebben en net als veel Amerikanen die we tegen komen, een enorme belangstelling voor Europa/Nederland. Aangekomen bij de Calico stond er buiten al een Marshall te wachten. De gunshow was about to start! Een kleine comedy in de hoofdstraat waar eerst met handgeweren werd geschoten, en daarna met een heuse shotgun! De knal van deze vriend galmde de hele vallei door! Veel delen van Calico zijn nog orgineel van het mijnstadje uit 1880 en delen zijn bij gebouwd.
Zo was er een saloon, een gevangenis, een schooltje, ennnn een mijnschacht!

Na het een en ander beklommen en gezien te hebben (zie fotos), vonden we de ingang van de mijnschacht. Door een erg energieke 'Oaky' (Oklahoma) werden we naar binnen gelaten. Binnen loop je in gangen, gehouwen uit rots en kan je in verschillende ruimtes zien hoe het er destijds aan toe ging (geen pretje blijkbaar). Daarnaast was het ook nog erg prettig om de enorme hitte van de woestijn te ontsnappen, het was op dat moment 34 graden celcius.. In de schaduw.. Die er zelden is.. En de middag moest nog beginnen..

Nadat we weer waren opgehaald door Billy Bob, was het tijd om te vertrekken naar Vegas.
Nu begon de route in Nevada pas echt! Woestijn overal waar je keek en de temperatuur bleef stijgen. Op een gegeven moment werd er geadviseerd om de airco uit te zetten. 20mijl rijden zonder airco met 40graden is geen strak plan. Zwaar bezweet kwamen we aan op de KOA camping in Vegas. Het bleek weinig meer te zijn dan een geasfalteerde parkeerplaats, maar het ging natuurlijk om de locatie! Na eerst ff in het zwembad te hebben gelegen zijn we op pad gegaan naar The Strip!
Deze lag 'om de hoek', maar zoals alles hier, bleek het toch nog wel ver weg te zijn. Het nadeel van Vegas merkte we al gelijk, de hitte gedurende de hele dag. We gingen toch wel in een lange broek en dichte schoenen, mochten we een club in willen. Uiteindelijk hebben we een taxi aangehouden, welke ons meteen bestookte met de meest illustere dealtjes. De toon was gezet, want gedurende de 2 dagen hebben we meer proppers gezien dan alle bezoekjes aan Spanje bij elkaar!

We kwamen op de strip aan toen het schemerde, en dus konden we de lichten goed zien. Het enige wat je kan doen is met open mond om je heen kijken naar alle extravaganza en gedetailleerde meesterwerkjes. Zo loop je langs de Egyptische sfinx een enorme piramide, de Eiffeltoren, het Vrijheidsbeeld, you name it, they got it. De eerste avond stond voornamelijk in het teken van het ontdekken van de strip. First stop: the Hard Rock hotel! Even een kleine uitleg: Een hotel is hier niet een plaats om te slapen. Het is een casino, hotel, pretpark, nachtclub en winkelcentrum in een!

Maar goed, het Hard Rock hotel dus. Vele gave bijzondere objecten, zoals de gitaar van Eric Clapton of de outfit van Johnny Cash! Beneden begon de gokhal al gelijk incl aantrekkelijke danseressen en personeel op elke vierkante meter! Na wat gegeten te hebben (USA porties, mjam!) zijn we naar de daadwerkelijke strip gegaan (Hard Rock ligt er net buiten). De strip is gauw een paar mijl langs, dus de gehele strip langslopen is een dag..euh nacht taak! Het ene casino na het andere volgt elkaar op met nog mooiere inrichtingen en meer gokkasten dan de ander. Aan het einde van de avond stond Wilfried op quite, Kev heeft weinig gegokt en Daaf was erg snel 50 dollar lichter.

De dag erop werd er voor het eerst in de week uitgeslapen om op te laden voor een 2e avond Vegas.
De hele dag een beetje in/op/naast het zwembad liggen..Niet verkeerd! Ditmaal iets eerder naar the Strip gegaan en gelijk een transferbus gevonden, die op meerder haltes op de strip stopte.

Eerste stop was the Venetian, een hotel/casino waar we de dag eerder geen tijd voor hadden. Een enorm gebouw in Italiaanse stijl inclusief gondels en kanalen! Op het plafond was een soort recreatie van Michelangelo gemaakt. Alles is zo over-the-top en gedetailleerd dat het weer gaaf word.
Ook waren er een aantal gratis shows of evenementen waarvan we er een aantal wilde checken. Uiteindelijk bleef het bij de fonteinenshow bij de Belagio, onder begeleiding van Frank Sinatra.

Een van de hoogtepunten van de avond was wel Caesars Palace. Een hotel/casino in Romeinse stijl en ter grootte van toch zeker wel heel Rome! Hier begon het echte gokken pas echt! Aan het einde van de nacht was de stand dat Willy aardig wat had verloren, maar op de valreep nog wat had binnengesleept, Daaf had zijn geliefde blackjack gevonden en 95dollar winst geboekt en Dhr. Kevin-ik -hoef-niet-zo-nodig-te-gokken-maar-ik-speel-wel-op-een-1cent-machine-de Nies, won een jackpot van 100dollar en later nog een pot van 50, resulterend in een flinke eindwinst!!
Het hevige gokken en het feit dat we een bar hadden gevonden waar ze cocktails maakte met 5 soorten rum in een 2liter houder EN het feit dat IEDEREEN in Vegas is om lol te maken, en dus ook allemaal super relaxt is,EN de prachtige omgeving van Las Vegas @ night maakte dit een echte Vegas avond!!

'Helaas' sliepen we pas om 05.30 en moesten we redelijk vroeg op om naar de Grand Canyon te rijden! Uiteindelijk hebben we met veel pijn en moeite gepresteerd om half 2 te vetrekken en Vegas achter ons te laten. We hadden het enorm naar ons zin gehad in Las Vegas, maar het was wel erg prettig om weer on the road te zijn. Aangezien het 5.5 uur rijden was naar de volgende camping was dag 9 niet echt om over naar huis te schrijven. Toen we uiteindelijk aankwamen op de door Mevrouw Gps aangegeven locatie bleek de camping niet veel meer voor te stellen dan een vlakte met een paar boompjes, terwijl in het boekje toch echt een zwembad, jacuzzi en restaurant beloofd werden.

Het bleek dat de camping enige tijd geleden was afgebrand, dus we moesten even langs de kant stoppen om een andere te zoeken. Opeens was daar Oom Agent (What seems to be the problem ociffer?)! Gelukkig bleek de beste man de beste intenties te hebben en heeft ons geholpen de andere camping te vinden (geen nachtje cel gelukkig!). De camping waar we nu op zitten is veel beter en ligt direct in het bos. We hebben net een poging gedaan om een kampvuur te bouwen en marshmellows te warmen. Dit bleek niet mee te vallen, maar we hebben het vuur nog een tijdje in leven kunnen houden. Toch wel grappig, overal borden en waarschuwingen dat er veel en makkelijk bosbranden ontstaan, maar toch mag je zonder problemen je eigen vuurtje bouwen! USA, het land van de meeste en de minste regels!

Nu we weer on the road zijn, is het weer eens erg duidelijk hoeveel gezichten de USA heeft. Vanmorgen vertrokken we vanuit het snikhete Las Vegas in Nevada met alle lights and glitter en nu zitten we in alle rust in een bos op een uurtje afstand van the Grand Canyon. Het is nog vrij koud buiten ook, maar dat is na een paar dagen 35+ wel prettig!

Morgen staat the Grand Canyon zelf op het programma. Dit is meer dan alleen een kloof, het is een Nationaal park van enorme grootte. We weten nog niet hoelang we daar blijven, aangezien we de rest van de planning nog een beetje in de gaten moeten houden. Er zijn immers nog maar 5 dagen en nog aardig wat mijls af te leggen tot SanFrancisco!

DafKevWil

Sebastiaan

Wow! wat een verhalen weer zeg :O echt ongelooflijk!! ik hoop dat jullie nog heel veel plezier maken daar, en doe voorzichtig hé! ;)

Guido

Laat ik ook maar eens reageren dan.

Ik lees jullie reislog nou al 9 dagen met erg veel plezier.
Jullie hebben al een hoop gezien, en veel van amerika geproefd en gedronken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje jaloers ben. Als ik niet van die dorky vrienden (sorry als je dit leest en mij als vriend beschouwd) had, had ik zoiets ook een keer gedaan.

Maar ik moet genoegen nemen met jullie verhalen er over. Deze zijn wel compleet en vermakelijk te lezen, lijkt het nog een beetje alsof ik er bij ben.

Veel plezier verder jongens, bye y'all