Kev, Daf en Wil maken Europa onveilig!

Dag 12

Dag 12 begon en nu begonnen we alle wel last te krijgen van die 2 weken reizen en ontdekken. Eenmaal opgestart reden we naar Yosemite. Dit eindigde in een stijle slingerweg, een makkelijkere variant van de westkustroute (zoek maar terug) maar niet minder leuk! Het hoogste punt voor ons was 5000ft (1.5km). Eenmaal aangekomen bleek Yosemite National Park toch wel heeeeel anders te zijn dan het Grand Canyon National Park. Grand Canyon was alleen maar droog en heet, en Yosemite had overal bomen en was niet te warm. Direct in een treintje gestapt (ja, heel toeristisch, ja veel te duur, maar we hadden niet erg veel tijd). Dit treintje voerde je langs een route van een paar mijl de berg op, waar je de grootste levende organisme ter wereld kon zien: Sequoia bomen.
De foto's zeggen meer dan ik kan typen, maar het was erg indrukwekkend om te zien. Vooral vergeleken met die wilgjes in Nederland!
Daarna kon je in principe een transferbus nemen (remember: deze parken zijn net zo groot als sommige landen) naar een vallei met watervallen en natuurgebieden (beren!). Maar het was intussen al laat geworden en we moesten een lastige keuze maken. Of we gingen Yosemite verder ontdekken of we gingen de weg weer op en probeerde zover mogelijk te komen richting San Francisco. We zijn uiteindelijk toch maar weg gegaan (met enige spijt) en de rit viel gelukkig erg mee.
Om 21.30 ongeveer kwamen via een enorm louche buitenwijk van Frisco aan bij het stadion van de San Francisco 49'ers. Direct ernaast lag onze RV park. Een parkeerplaats,maar het ging voornamelijk erom dat het 10 min van downtown Frisco lag! En belangrijker nog, er reed vrij vaak een shuttle naar SFO downtown. Deze konden we morgen goed gebruiken!