Kev, Daf en Wil maken Europa onveilig!

Dag 16

Inderdaad..net iets te laat gaan slapen om op tijd wakker te worden. Dus maar eens goed (en welverdiend!) uitgeslapen alvorens we de dag begonnen. Nadat iedereen goed en wel opgestaan was was het alweer een uurtje of 12 en moeten we dus op zoek naar een ontbijt en lunch in een.
Dit besloten we te doen in het plaatselijke Hardrock Cafe, altijd een bekende omgeving in een onbekende stad! We besloten te ontbijten met een enorme legendary burger met bier om deze dag met een kickstart te beginnen! Hierna wat rondgewaggeld door New York waarna we besloten richting Penn Station te gaan om ons treinkaartje voor Washington te regelen. Onderweg bekroop ons het idee om eens na te vragen bij de infobalie van ons hotel of het mogelijk was om een ouderwetse Amerikaanse ballgame te bezoeken...
Dit bleek inderdaad mogelijk, sterker nog, deze zelfde avond was het mogelijk om een baseball game van de New York Yankees te bezoeken. Dit was een niet te missen kans dus meteen de kaartjes was laten leggen.. We konden ze ophalen om half 6, in de tussentijd hebben we onze treinkaartjes voor Washington nog even geregeld op Penn Station, wat rechtstreeks tegenover ons hotel bleek te liggen...

Na een volle 10 minuten op de hotelkamer uitgerust te hebben, pikte we bij de balie de kaartjes op en hop de metro in. We zagen onderweg al riooldeksels waar stoom uitkwam (Turtles iemand?) en nu ontdekte we waarom. Het was bloedheet op het ondergrondse perrons. Gelukkig was er in de metro wel AC en met de steeds groter wordende Yankees aanhang stapte we uit bij Yankee stadium in.. jawel de Bronx. De 'beruchte' buitenwijk van NYC. Dit viel alles mee, aangezien je met duizende Yankee fans over straat liep (stadioncapaciteit is immers 50.000+)
Bij het stadion aangekomen bleken er 2 te zijn, en we kwamen er achter dat deze wedstrijd een van de laatste was in het historisch Yankee stadium. Grootheden zoals Babe Ruth hebben hier nog gespeeld. Eenmaal binnengekomen was er een enorme ring om het veld met merchandise en eten om de 3 meter. Ons plekje bleek allerminst slecht te zijn, we konden alles perfect zien! En nadat de allervriendelijkste dame naast Daaf in de 4e inning al weg ging, konde we met ze 3e naast elkaar zitten. De Yankees speelde tegen de nummer 1, maar stonden toch mooi voor na de 3 inning!
Toen gebeurde het, 3 honken bezet..Homerun van de Tampa Bay Rays! Hmm 4-1 achter. Tijd om even wat bie..uhm eten te halen, het was immers 20.00 en nog geen avondeten op. De bediening en de klanten waar allemaal super enthousiast toen ze hoorde dat we uit Nederland kwamen (bizar, echt alsof we uit Disneyland komen)

Na de korte onderbreking ging het hele stadion achter het team staan, met de gaafste leuzen en oudewetse baseball deuntjes. De sfeer was opperbest en hooligans, aparte vakken of onzin was nergens te bekennen. Halverwege de wedstrijd werd zelfs nog een minuutje stilte ingelast voor de gevallen Amerikaanse landgenoten. De Yankees kwamen terug door sterk spel van Yeter en Rodriguez en uiteindelijk wonnen we (ja, het was al 'we' geworden, dat gaat best snel) met 6-5!! Het bier vloeide rijkelijk en het feest was compleet. Ook had Wil vriendjes gemaakt een Amerikaanse Ball-expert en zn vrouw, die ook nog wat kiekjes van ons schoten!
Na een stampvolle metro-rit terug naar Manhattan, hadden we ons even teruggetrokken in het hotel, evem bijkomen van alles eeen hop het uitgaansleven in. Zoals we al van betrouwbare bronnen hadden gehoord, bleek het op Broadway zelf niet zo lang door te gaan en dat bleek want de Hardrock ging al om half 2 dicht. Na enig zoeken vonden we een Irish Pub (hooray!!) die gelukkig open was tot 04.00. Het was inmiddels te laat om nog naar uptown NYC te gaan, waar het blijkbaar allemaal te doen was, dus hebben we maar in de Irish pub wat potjes bier gedronken.
Nog in een 24-uurs Mac gestaan met topbediening waar ze toevallig je wisselgeld vergeten te geven en we konden tevreden in slaap vallen.
Helaas is het inmiddels al 05.00, dus dat beloofd wat voor morgen!