Kev, Daf en Wil maken Europa onveilig!

Dag 19

Tot onze eigen verbazing was het vandaag gelukt om 9uur op te staan! Dankzij een van onze ex-collega's hadden we de ideale route in een boekje vanaf ons hotel. First stop: The Public NYC Library. Niet een bieb zoals in Holland, maar een paleis waar toevallig honderdduizende boeken in staan. De orginele 'Declaration of Independence' werd ook tentoongesteld, maar die hadden we helaas net gemist (wellicht ligt hij nu weer in Washington). Hierna zijn we doorgelopen richting het Rockerfeller center. Onderweg kom je de mooiste gebouwen en cathedralen tegen, gewoon midden tussen de winkels en wolkenkrabbers. Bij Rockerfeller even een drankje gedaan en even uitgerust. Next stop: het lang verwachte Central Park!

Het mooiste van Central Park is dat het ook echt midden in NYC ligt, zonder overleg. Zo word je bijna overreden door alle auto's en zo loop je tussen de bomen, planten en zelfs rotsen. Het park is een stukje groter dan het Vondelpark (heul klein stukje) maar het heeft dezelfde sfeer, even ontsnappen van het hectische NYC.
Hoogtepunt van ons bezoekje aan het park was (helaas niet de cast van Friends tegen komen.. je weet wel, Central PErk, Jennifer Aniston etc!) maar de rand van 'the pond'. Hier stond een mooi fontein en tunnel. Straatmuzikanten maakten de sfeer, en de mensen deden de rest. Zo kregen we ook nog gratis wat fotoshoots van wat dames te zien, en werden er bruidsfotos geschoten van een Aziatisch koppeltje. Na hier een tijdje gehangen te hebben zijn we terug gelopen (!!! dat waren aardig wat miles!) en zijn we in de buurt van het hotel even een tentje ingedoken. Het was net 17.00 geweest, dus op straat was het superdruk en de kantoormensen gingen even wat drinken met collega's. Helaas hadden we ook weer niet zo veel gegeten, dus het bier miste zijn werking niet.
Toen moesten we opeens opschieten, want er kwam een nieuwe aflevering vn Fringe op tv (zie vorige dagen)! Na weer een superspannende aflevering (die dhr Bijl ovrigens 3/4 slapend heeft doorgebracht) hadden we de stoute schoenen aangetrokken en zijn we wat gaan eten. Daarna op zoek naar een kroeg. De HardRock was helaas vol, dus we gingen terug naar de Irish Pub waar we ons eerder zo goed hadden vermaakt. Enige probleem was al, dat de dag al iets te lang en te vol was, dus we zaten er een beetje bij als zakken hooi. Vooral Daaf had het niet meer en was al bijna bezig om naar het hotel te gaan. Totdat we werden aangesproken door *Patrick*, een Amerikaan met een Schotse achtergrond en blijkbaar een voorliefde voor Holland! Met zijn whiskey vertelde hij de mooiste verhalen over zijn bezoekjes aan Rotterdam, de verschillen tussen onze cultuur en die van hun. Echt te grappig om te horen wat Amerikanen nou zo bijzonder vinden aan Nederland. Patrick kon in ieder geval de enorme vrijheid en relaxte sfeer enorm waarderen. Voordat we het wisten voegde een 2e willekeurig persoon zich bij het gesprek. Even later kwam er nog een Spaanse man bij die beweerde hoofd-marketing van Microsoft te zijn en ten slotte kwam ook de maat van Patrick, *Billy* nog even buurten.

De hele bar zat vol met beschonken mannen en wij werden op handen gedragen alleen om het feit dat we uit Holland kwamen. Op een gegeven moment vroeg Patrick 'Can I buy you some shots?' De beste man had het hier over Johnny Walker, dus we hebben gratis biertjes gehad. Even later begon ook de Spaanse man drinken voor ons te kopen (en vrouwenadvies, zei het minder vrijwillig, maar niet minder amuzant). Ondertussen vloeide de Whiskey rijkelijk bij de heren, dus er werd veel, heel veel gelachen. Kev en Daaf hebben zelf nog wat whiskey geprobeerd, maar een klein sipje was al genoeg om bijna van de barkruk te vallen! Aangezien het zo gezellig was (ook de barman was onderdeel van de gezelligheid inmiddels) konden we het niet maken om vroeg weg te gaan. Een probleempje, we moesten de volgende dag de trein van 08.10 hebben naar Washington....

Eigenwijs als we waren zaten we uiteindelijk om 04.00 weer met z'n 3e en de barman aan de bar, en zijn we toch maar over het stille maar overlichte Broadway terug gelopen. Oei, 4 uurtjes slaap met een paar potjes bier op.

Hoe loopt dit af??
Zullen de jongens op tijd uit hun bed kunnen komen?
Zal de hotelkamer nog te gebruiken zijn voor volgende gasten?
Lees het morgen in de weblog!!! ;)